«Πράσινο φως» από τον Δήμο Θεσσαλονίκης για τη Νέα Τούμπα
Το πράσινο φως στη στρατηγική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου για το νέο γήπεδο του ΠΑΟΚ στην Τούμπα άναψε απόψε το δημοτικό συμβούλιο Θεσσαλονίκης.
Το θέμα εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία από το δημοτικό συμβούλιο, στο οποίο συμμετείχαν ο αρχιτέκτονας πολεοδόμος και επικεφαλής της ομάδας που συνέταξε το ΕΧΣ, Δημήτρης Δούμας, και ο υπεύθυνος εγκαταστάσεων και ανάπτυξης κτηριακών υποδομών της ΠΑΕ ΠΑΟΚ, Γιάννης Δημογιάννης. Συγκεκριμένα, λευκό ψήφισαν οι δημοτικοί σύμβουλοι Σωτήρης Ζαριανόπουλος, Μιχάλης Κωνσταντινίδης και Αντώνης Γαγάκης.
«Οι χρόνοι είναι πιεστικοί, οι ανάγκες για να γίνει το γήπεδο επιτακτικές. Όλοι μαζί πρέπει να αγκαλιάσουμε αυτό το όραμα για την πόλη της Θεσσαλονίκης. Το νέο γήπεδο του ΠΑΟΚ, που δεν είναι μόνο του συλλόγου, είναι μια ανάπλαση για την ανατολική περιοχή, είναι ένα τοπωνύμιο και σίγουρα οι παρεμβάσεις που θα γίνουν θα είναι μόνο για το καλό της πόλης», ξεκαθάρισε στην τοποθέτησή του ο κ. Δημογιάννης, σύμφωνα με τον οποίο από την πλευρά της κυβέρνησης υπάρχει η διάθεση να ξεπεραστούν τα όποια εμπόδια. Όπως σημείωσε, «δεν υπάρχει κάποιος που να αμφισβητεί ότι ένας εξωραϊσμός, ένα καινούργιο γήπεδο φιλικό προς το περιβάλλον, μια αντιμετώπιση με σύγχρονους όρους του δομημένου περιβάλλοντος δεν θα επιφέρει μόνο θετικές επιπτώσεις στη λειτουργία της πόλης». Εξήρε τέλος τη συμβολή του περιφερειάρχη και του δημάρχου για την υλοποίηση του εγχειρήματος.
Από την πλευρά του, ο Δημήτρης Δούμας αναφέρθηκε αναλυτικά στο έργο, σημειώνοντας πως η συγκεκριμένη μελέτη δεν προσπαθεί να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για την αναβάθμιση μόνο μιας αθλητικής εγκατάστασης του φορέα, αλλά και αυτήν του περιβάλλοντα χώρου του γηπέδου. Αναφερόμενος στην υπογειοποίηση της Κλεάνθους, ζήτημα για το οποίο έχει εκφράσει ένσταση ομάδα κατοίκων (δείτε εδώ) έγινε μια προκαταρκτική έρευνα, και από τις τρεις προσεγγίσεις διάλεξαν τη μια που έχει όσο το δυνατό μεγαλύτερο τμήμα υπογειοποίησης ως ανάπτυγμα. «Θα έχουμε ένα γήπεδο που θα είναι σε έναν αναβαθμισμένο δημόσιο χώρο στον οποίο με προγραμματικές συμβάσεις με τον δήμο μπορεί να προχωρήσει ο ΠΑΟΚ σε διαδικασίες ανάπλασης», τόνισε. Ο κ. Δούμας εξέφρασε την αισιοδοξία πως το 2023, 2024 ή το 2025 το έργο θα ολοκληρωθεί.
Στα οικονομικά οφέλη για την πόλη αναφέρθηκε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας, σημειώνοντας πως το έργο θα κοστίσει περίπου 140 εκατ. ευρώ. «Αυτό το γήπεδο αυτών των προδιαγραφών κοστολογείται περίπου 3.500 – 4.000 την κάθε θέση θεατή, άρα μιλάμε για ένα γήπεδο αυτής της χωρητικότητας τουλάχιστον 140 εκατ. Μιλάμε για περίπου 20.000 θέσεις εργασίας κατά τη φάση κατασκευής του και περίπου 7.000 την επόμενη μέρα της λειτουργίας του. Καταλαβαίνετε τα πολλαπλά οφέλη για την οικονομία της πόλης. Όλοι το βλέπουμε ως ένα αναπτυξιακό έργο που θα τονώσει την οικονομία μας και το περιμένουμε με μεγάλη αγωνία», υπογράμμισε.
Ο δήμαρχος σημείωσε ότι πρέπει να προχωρήσουν ταχύτατα οι διαδικασίες, προκειμένου μέσα στο 2021 να γίνει η προκήρυξη του αρχιτεκτονικού διαγωνισμού, όπως αντίστοιχα θα γίνει και για την ανάπλαση της ΔΕΘ. «Πιστεύω πάρα πολύ στην ανάπλαση της ΔΕΘ, πιστεύω πάρα πολύ και στην ανάπλαση του γηπέδου του ΠΑΟΚ», είπε χαρακτηριστικά.
Μιλώντας για το θέμα ο πρόεδρος της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής Γιώργος Αβαρλής τόνισε ότι η περιοχή παρέμβασης είναι της τάξης των 119.000 τ.μ. και πως η πρόταση έχει ουσιαστικά δύο ενότητες. Κάλεσε την ομάδα του Δικεφάλου να αυξηθούν οι θέσεις στάθμευσης που κρίνονται ότι θα είναι αναγκαίες για την περιοχή και να διερευνηθεί το μήκος του τεχνικού έργου της Κλεάνθους.
Ο επικεφαλής της παράταξης «Θεσσαλονίκη Υπεύθυνα» Βασίλης Γάκης τόνισε ότι ευχής έργων θα είναι τις επισημάνσεις και τις παρατηρήσεις να τις λάβουν υπόψιν τους οι μελετητές για το καλό του γηπέδου και της περιοχής. «Ένα σύγχρονο γήπεδο για τον ΠΑΟΚ είναι τιμή όχι μόνο για τον ίδιο τον ΠΑΟΚ, αλλά για όλη την αθλητική κοινότητα και τη Θεσσαλονίκη και μακάρι όλες οι ομάδες να αποκτήσουν σύγχρονα γήπεδα», τόνισε.
Για ένα εμβληματικό έργο - παρέμβαση που θα αλλάξει την εικόνα της περιοχής μίλησε η επικεφαλής της παράταξης Θεσσαλονίκη Μαζί Κατερίνα Νοτοπούλου, αφήνοντας αιχμές πως η διοίκηση του δήμου συνήθως σταματάει έργα. «Είμαστε εξαιρετικά χαρούμενοι καθώς σήμερα συζητούσε για ένα έργο που υλοποιείται έγκαιρα χάρη στην εγρήγορση που επέδειξε η προηγούμενη κυβέρνηση, καθώς ολοκληρώσαμε σε χρόνο ρεκόρ όλες τις νομοθετικές ενέργειες», τόνισε η κ. Νοτοπούλου.
«Είναι ένα θέμα από τα σοβαρά για την ανάπτυξη της πόλης, όχι μόνο στην έννοια την οικονομική, αλλά και την περιβαλλοντική και της ευρύτερης περιοχής. Είναι φανερό ότι το σχέδιο έχει στοιχεία που εμπλέκουν διάφορους τομείς της κοινωνίας, πράσινο, πολιτισμό κ.ά.», σημείωσε ο Γιώργος Ορφανός. Επισήμανε, δε, ότι «η κατασκευή του γηπέδου και με έναν αριθμό καταστημάτων λελογισμένων χρήσεων θα δώσουν και την εμπορική ώθηση που είναι απαραίτητη για την περιοχή». Εκτίμησε ότι όταν το έργο τελειώσει θα δώσει μια δυναμική μεγαλύτερη στην περιοχή.
«Το έργο αυτό δεν θα κάνει καλό μόνο στον ΠΑΟΚ για την αναβάθμιση του κύρους της ομάδας, αλλά και σε αυτή τη δύσκολη σε ανοιχτούς χώρους περιοχή», σημείωσε ο Σπύρος Βούγιας, ξεκαθαρίζοντας ότι είναι θετικός στην υλοποίηση του έργου. Στην παρέμβασή του στάθηκε στα κυκλοφοριακά θέματα και συγκεκριμένα στην υπογειοποίηση της Κλεάνθους. «Δεν καταλαβαίνω γιατί δεν μπορούν να διορθωθούν κάποια πράγματα», σημείωσε.
Από την πλευρά του ο Σωτήρης Ζαριανόπουλος από τη Λαϊκή Συσπείρωση αρχικά ξεκαθάρισε ότι τάσσεται ανεπιφύλακτα υπέρ του νέου γηπέδου του ΠΑΟΚ. Ωστόσο, διερωτήθηκε γιατί «χρειαζόταν μετά από τόσα χρόνια να έρθει ένας επιχειρηματίας για να κινητοποιηθεί η υπόθεση;», «Έχουμε να κάνουμε με τη διαχείριση ενός μεγάλου και κρίσιμου δημόσιου χώρου, που ρίχνει το βάρος στην επιχειρηματική του αξιοποίηση», υπογράμμισε ο κ. Ζαριανόπουλος, η παράταξη του οποίου ψήφισε λευκό. Στις εμπορικές χρήσεις στάθηκαν μεταξύ άλλων και οι δημοτικοί σύμβουλοι Αντώνης Γαζάκης και Γιώργος Ρακκάς.
Αν ξεπεραστουν ολα αυτα, ειμαστε σε καλο δρομο.