Μιλούσα σήμερα με ένα φίλο, για τα νέα ηλεκτρονικά συστήματα, που είναι ενσωματωμένα σε πολλά καινούρια αυτοκίνητα.
Είχαμε μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα συζήτηση.
Αυτό στο οποίο μείναμε τελικά και πραγματικά μας έφαγε χρόνο σχετικά με τα προβλήματα που μπορεί να δημιουργεί, είναι το σύστημα / λειτουργία "LANE KEEPING ASSIST".
Το εν λόγω σύστημα, για όσους γνωρίζουν, είναι το
σύστημα το οποίο συμβάλλει να διατηρείται το αυτοκίνητο στις λωρίδες του δρόμου και η εν λόγω λειτουργία διαφέρει ανάλογα με τον κατασκευαστή.
Σε κάποια αυτοκίνητα υπάρχει ηχητικός συναγερμός, σε άλλα δόνηση του τιμονιού ή ένδειξη στο καντράν.
Στα πλέον σύγχρονα αυτοκίνητα όμως, το σύστημα δεν μένει μόνο στις παραπάνω λειτουργίες, αλλά προβαίνει στις ανάλογες διορθώσεις, εάν ο οδηγός δεν ανταποκριθεί σε κάποιο εύλογο χρονικό διάστημα.
Φανταστείτε πόσο επικίνδυνο είναι αυτό όμως, για κάποιους από τους ελληνικούς δρόμους!
Στον περιφερειακό δρόμο της Θεσσαλονίκης, όπου η αριστερή λωρίδα, είναι πάρα πολύ κοντά στις διαχωριστικές μπάρες, είναι πάρα πολύ επικίνδυνο.
Νιώθεις το τιμόνι να σε τραβάει προς τις μπάρες και θέλει δύναμη / είναι κουραστικό, να κρατήσεις το τιμόνι και να μην πας να "καρφωθείς" πάνω στις μπάρες.
Σε αυτόν τον δρόμο (περιφερειακός) της Θεσσαλονίκης που είναι, ούτως ή άλλως, ένας από τους πλέον επικίνδυνους, με πολλά ατυχήματα, παρατηρείται το φαινόμενο τον τελευταίο καιρό, πολλά καινούρια αυτοκίνητα, να "καρφώνονται" / πέφτουν πάνω στις διαχωριστικές μπάρες.
Πολλοί θα πουν ότι οφείλεται στην υπερβολική ταχύτητα ή στις ανάποδες κλίσεις του οδοστρώματος, αλλά υπάρχει πλέον και ο παράγοντας του "LANE KEEPING ASSISTANCE" συστήματος, που πρέπει να ληφθεί υπόψη.
Το "κακό" της υπόθεσης είναι, ότι πολλές από τις Smart τεχνολογίες των σύγχρονων αυτοκινήτων, όπως είναι και το "Lane Keeping Assistance" είναι μονίμως (by default) ενεργοποιημένες !!!!
Εάν θέλεις να απενεργοποιήσεις κάποιες εξ' αυτών, θα πρέπει να το κάνεις μόνος σου, μέσα από τις λειτουργίες του αυτοκινήτου και να το θέσεις σε θέση off / deactivated.
Αυτό όμως πρέπει να το κάνεις κάθε φορά που ξεκινάει το αυτοκίνητο, γιατί με το που σβήνει το αυτοκίνητο, η λειτουργία, ακόμα και αν την είχες απενεργοποίησει, επανέρχεται σε ενεργή κατάσταση, με το που θα ξαναπάρει μπρος το αυτοκίνητο.
Οπότε εάν κάποιος, χρησιμοποιεί τον περιφερειακό δρόμο της Θεσσαλονίκης, θα πρέπει κάθε φορά που βάζει μπρος το αυτοκίνητό του, θα μην ξεχνάει να απενεργοποιεί το εν λόγω σύστημα.
Ένας ιδιοκτήτης μπορεί να το κάνει και να το ξεχάσει ή να μην το ξεχάσει να το κάνει.
Τι γίνεται όμως με κάποιον που δεν είναι "familiar" με όλες τις ηλεκτρονικές λειτουργίες ενός αυτοκινήτου ;
Τι γίνεται με έναν ενοικιαστή, που νοίκιασε ένα σύγχρονο αυτοκίνητο, από μία εταιρεία που νοικιάζει αυτοκίνητα ;
Γιατί να μην μπορείς να θέσεις μόνιμα σε θέση OFF τη λειτουργία και να την ενεργοποιήσεις όποτε επιθυμείς ;
Και κάτι τελευταίο.
Πλέον οι οδηγίες χρήσης των αυτοκινήτων, είναι κάτι χοντροί τόμοι, σαν τους παλιούς τηλεφωνικούς καταλόγους του ΟΤΕ ή του Χρυσού Οδηγού, που οι μεγαλύτεροι σε ηλικία, σίγουρα θα θυμούνται.
Οπότε, καλή η τεχνολογία, αλλά επίσης πολύ σημαντικό είναι πού απευθύνεται, σε ποιό περιβάλλον και κάτω από ποιές συνθήκες.
Εάν δεν ληφθούν όλοι οι παράγοντες υπόψη, μπορεί να δημιουργεί προβλήματα, αντί να λύνει.